Managerul Spitalului „Matei Balș”, dr. Maria Nițescu, spune că instalațiile electrice din pavilionul care a ars fuseseră verificate recent, între 25-27 ianuarie 2021.
Aceasta nu își explică exact cum a avut loc incendiul devastator, soldat cu șapte victime.
„Situația acestui pavilion era foarte bună din punctul de vedere al instalațiilor, deși clădirea e foarte veche. Instalațiile au fost schimbate în totalitate, există contracte de mentenanță – verificare a acestor instalații”, a declarat dr. Nițescu într-un interviu acordat celor de la Spotmedia.
„Instalația electrică e verificată lunar în toate clădirile din Institut de către o firmă autorizată”, a mai precizat medicul.
Ultima verificare a fost realizată în secția cu incendiul în perioada 25-27 ianuarie 2021 și în procesele verbale scrie clar ce a fost înlocuit sau reparat în fiecare salon de la „Balș”, a spus managerul.
Instalația de oxigen a fost pusă în funcțiune în decembrie, a mai precizat dr. Nițescu. „ A fost gândită tocmai pentru a elimina în totalitate tuburile de oxigen folosite la începutul pandemiei. Nevoia de oxigen a crescut de peste 20 de ori în Spital.
Acest pavilion are prize de oxigen pentru fiecare pat, în toate saloanele, la toate etajele.”
Astfel, tuburile de oxigen sunt eliminate în saloane.
„Oxigenul vine pe o o țeavă care este pusă în plinta din perete, unde există și restul circuitelor. În aceste condiții chiar nu pot să înțeleg ce s-a întâmplat.
De când am preluat funcția de manager, principalele mele griji au fost utilizarea oxigenului și căldura”, a mai spus managerul de la „Balș”.
Maria Nițescu, medic primar specialist în igienă alimentară, conferențiar la Universitatea Carol Davila din București, este manager interimar al Institutului ”Matei Balș” din București, unde a avut loc un incendiu soldat cu șapte decese.